DE WESTERVELDER

12 juli 2000

Muziekfestival Sterren in Drenthe trekt
lang niet voldoende bezoekers aan

DIEVER- Het Muziekfestival Sterren in Drenthe heeft nog geen vijfduizend bezoekers getrokken en dat is veel te weinig. Volgens de organisatie, de stichting Kunst & Cultuur Drenthe, hadden minimaal tienduizend bezoekers dit evenement moeten bezoeken om uit de kosten te komen'. Dat is dus duidelijk niet gelukt en daarmee is Sterren in Drenthe muzikaal wel, maar financieel gezien niet van de grond gekomen. Wat overblijft is een financiële strop die gedekt moet worden via de garantstellingen van Horeca Noord-Nederland afdeling Drenthe, het Toeristisch Platform Westerveld en Kunst & Cultuur Drenthe.

Het evenement was muzikaal op zichzelf kwalitatief hoogstaand en werd gehouden in Diever, Dwingeloo, Lhee, Ruinen en Spier in diverse horecaondernemingen. Het werd een grootschalig festival met bijna alleen maar klinkende namen, gebouwd op een begroting van liefst 700.000 gulden, de helft daarvan bestond uit Europees geld in het kader van het Leaderproject. De teleurstelling na afloop van dit Europese project was zeer groot. 'Kwalitatief echt fantastisch. Nergens in Europa tref je zoveel topartiesten bijelkaar aan', probeert woordvoerdster Aranka Oosting de teleurstelling te verwerken 'We beraden ons nu op de toekomst. De directeur van Kunst & Cultuur Drenthe heeft al uitgesproken dat er een vervolg komt, maar of we het aantal locaties inkrimpen of het aantal plaatsen? Misschien moet je wel naar grotere plaatsen toe.'

terug naar Sterren in Drenthe