Veluweland op het web

Elspete houdt vijfde presentatieavond

ELSPEET - Op maandag 12 maart hoopt de werkgroep ,,Elspete'' haar vijfde presentatieavond te houden. Ook deze keer zullen de diverse subgroepen hun steentje bijdragen om een mooie en afwisselende presentatie te kunnen verzorgen. Zo zal de dialectgroep een voordracht doen in het karakteristieke Elspeter dialect. Dit jaar zal er door hen niet alleen gepraat, maar ook gezongen worden. De subwerkgroep ,,klederdracht'' zal deze avond een show verzorgen, waarbij ook kinderen zullen optreden, zodat de oude tijden van vroeger even zullen herleven. Het is natuurlijk prachtig om deze ouderwetse, Elspeter klederdracht weer even te kunnen zien. Dit jaar zal het hoofddeksel van de klederdracht centraal staan. Er zal ook even kort worden teruggeblikt op de Open monumentendag 2011. Waarschijnlijk zal er ook al iets verteld gaan worden over de komende Open monumentendag 2012. Verder zal Gerard Mulder, voorzitter van de vereniging, divers fotomateriaal van het dorp Elspeet in vroeger tijd presenteren en daarover iets vertellen. Aan de hand van uniek fotomateriaal zal hij ons het dorp Elspeet laten binnen komen vanaf de Uddelerweg en ons dan via de Nunspeterweg verder het dorp in brengen.
Het is ook de bedoeling van de werkgroep om op deze avond oud videomateriaal van Elspeet te laten zien over het oogsten in vroeger tijden . Deze avond begint om 19.30 uur in het nieuwe Kulturhus te Elspeet. U/jij komt toch ook? Neem zoveel mogelijk vrienden en familieleden mee. Aan het begin van de avond wordt u door ,,Elspete'' een gratis kopje koffie aangeboden. Aan het eind van de avond krijgt u nog een gratis consumptie.