Ruud's Music Magazine op het web

door Oscar Hovens

In deze aflevering maar 1 nieuwe CD, maar wel meer nieuws over komende Cd's

CD "In me eige Taol" Martin van Munster
Het was verrassend om erachter te komen dat er in Beringe een CD verschenen was, in het Brabants dialect dan wel te verstaan.
Ik heb intussen het genoegen het genoegen gehad, met Martin van Munster een gesprek te hebben, waarin hij uitleg gaf over verschillende liedjes op de CD. Als bijzonderheid bij deze CD kan opgemerkt worden dat ook in Limburg bekende namen als Jo Deusings en Jolyne medewerking aan de CD verleenden. Het kan dus goed Brabant en Limburg samen.
De CD bevat 13 liedjes die heel gevarieerd zijn, van een grapje tot serieus, maar een CD die niet verveelt.
Het nummer "Ons Moeder' gaat eigenlijk over dementie. De reden tot het schrijven was dat Martin bij een optreden een dame zijn jas leende, en vervolgens hoorde dat zij tegen iemand vertelde dat zij de jas van haar jongste dochter gekregen. Dit gegeven was voldoende, om nog dezelfde avond na afloop van het optreden, dit nummer op papier te zetten.
Info en distributie: Martin van Munster tel. 06-12 21 36 90

Nieuws over komende Cd's
Diniëtte Konings presenteert in "Met een knipoog naar Brabant" haar nieuwe CD.
In haar muzikale voorstelling "met een knipoog naar Brabant" presenteert Diniëtte haar nieuwe CD, getiteld "zonder franje". Op deze nieuwe cd staan vijftien door haar zelf geschreven, gecomponeerde en gezongen nummers. De liedjes worden in het Brabants dialect gezongen en hebben een eigentijds en vernieuwend karakter. Het nummer over het "wel en wee" van het huisvrouwenbestaan wordt bijvoorbeeld in een onvervalste blues gezongen. Het "soamen noar de stad goan" daarentegen heeft een verfrissend Zuid-Amerikaans tintje. Daarnaast heeft Diniëtte ook haar welbekende gevoelige en rustige liedjes over de bijzondere momenten uit het leven.
In haar show zal ze begeleidt worden door diverse muzikanten die de bas, drums, saxofoon, dwarsfluit, mondharmonica en cello voor hun rekening nemen. Hennie Korsten, welbekend in de Brabantse muziekwereld, die verantwoordelijk was voor de arrangementen, techniek en mixing van deze cd, zal haar tijdens de optredens begeleiden op akoestisch gitaar.
Haar optreden met orkest zal in een sfeervolle ambiance plaatsvinden op zondag 4 maart aanvang 14.30 en 19.30 uur
in "Dorpshuis Tejater", Grotenhof 2 te Lieshout
Entreekaarten á fl 5,- p.p. incl. één consumptie voor een kop koffie of thee, zijn af te halen bij het dorpshuis. Telefonisch reserveren is ook mogelijk 0499-422878 of 0499-422582.

Ook Hennie Korsten uit Rosmalen komt met eigen CD.
Hennie Korsten uit Rosmalen die met zijn Studio Session Sound Recording o.a.met de Brabantse Dialect Cd's een goede naam heeft opgebouwd, komt zelf met eigen CD.
Op 6 en 20 mei zal hij zijn CD "Calore" (warmte) gaan presenteren. Het is een instrumentale CD, waarbij een hoofdrol is weggelegd voor de gitaar aangevuld met percussie e.d. De volgende aflevering kan ik meer informatie geven over de plaats en tijd van de presentatie.

CD presentatie Jan van der Heijden uit Liempde.
Op 25 maart a.s. zal Jan van der Heijden zijn eerste CD album ten doop houden in Den Durpsherd te Berlicum. De CD krijgt als titel "Vur Iedereen" en de presentatie begint om 14.30 uur, waarbij de toegang gratis is. Jan is begonnen met het zingen van liedjes Brabantse "voorbeelden" maar schrijft nu ook eigen werk. Wij zijn heel benieuwd naar de nieuwe loot aan de Brabantse stam.

Kort Nieuws:
Josefien Dortmans uit Uden zal zoals nu bekend geworden haar nieuwste CD op 30 september gaan presenteren, en Kwartjesvolk uit Zeeland zal eind oktober met een nieuwe CD gaan komen, bovendien is Lein den Bleui (Bert van der Linden) uit Overlangel ook heel serieus met een nieuw album bezig.

Voor meer informatie en reacties kunt U kontakt opnemen met: S.B.M.
p/a Oscar Hovens, Duiker 14, 5751 RL Deurne, tel. 0493-31 40 09.

Tegenwoordig kunt U mij ook vinden op http://dit.is/oscarhovens/
en Uw email kunt U sturen naar troubadours@planet.nl