Weekblad

Dé Weekkrant op internet

Muziekfestijn 'Wulle Meugt Ok'

Door: Joke Solen

NIEUW HEETEN - Het mannenkoor Wulle Meugt Ok uit Nieuw Heeten bestaat binnenkort tien jaar. En die mijlpaal willen de koorleden niet ongemerkt voorbij laten gaan. Het is zelfs aanleiding voor een groots optreden.

Het koor houdt zondag 1 november een gevarieerd muziekfestijn, deels in de country en western sfeer. Het festijn, waaraan mee gewerkt door de Fanfare St. Caecilia uit Heeten, De Hoolter Korhanen, De Powerband en DJ Bas vindt plaats in manege Koldewee aan de Koldeweesweg in Nieuw Heeten die voor deze gelegenheid wordt omgetoverd tot een country en western saloon.
Willie Schutte, de oprichter en promotor van het mannenkoor zegt dat het ongetwijfeld een oergezellige middag en avond gaat worden. ,,Wij als organisatie en deelnemer aan dit muziekfestijn, zullen ons stinkende best doen om de bezoekers aangenaam te plezieren.”
Het was ook Schutte die 10 jaar geleden erug aan de basis stond en initiatieven ontplooide om in eigen dorp een mannenkoor op te richten. De Nieuwheetenaar was destijds erg gecharmeerd van het Sallandse zeemanskoor de Baerentszonen, die tijdens het 75-jarig bestaan van het dorp Nieuw Heeten een optreden verzorgde. Hij belde vervolgens enkele potentiële kandidaten en de reacties waren zeer positief. ,,Binnen een mum van tijd hadden we een groep mannen bij elkaar”, zegt Willie.
,,De naam: Wulle Meugt Ok kwam spontaan uit de groep”, weet Schutte nog. ,,Het was de bedoeling om een eenmalig optreden te verzorgen tijdens de playback show bij het plaatselijk horecabedrijf Vree Egberts. Maar tot onze grote verbazing werd dat beloond met de publieksprijs en toen werd optreden en regelmatig repeteren onze doelstelling. Nu na tien jaar doen we dat nog met heel veel plezier. De gezelligheid staat voorop en de rode draad is 'samen zijn we sterk”.
Het koor zingt tijdens de viering van het tienjarig bestaan een gevarieerd eigen repertoire, dat bestaat uit Nederlandse - Engelse liedjes. Ook het Sallandse dialect komt in de vocabulaire voor. Er is twee, drie of vierstemmig met begeleiding van keyboard voor elk wat wils.
Tijdens het muziekfestijn zullen de deelnemers afwisselend maar ook gezamenlijk liederen ten gehore brengen. Het eerste deel zal het de koor de muzieknummers zingen in de zwart-witte kleding. Het tweede deel staat in het teken van de Country & Western sfeer.
Het muziekfestijn begint om 14.00 uur en duurt tot 18.00 uur. Aansluitend zullen tot 22.00 uur De Powerband uit Nieuw Heeten en discjockey DJ Bas ( Bas Dijkman) van zich laten horen. Om de bezoekers goed in de Saloon te kunnen ontvangen is het raadzaam toegangskaarten in de voorverkoop te kopen. Deze kosten 10 euro- per stuk en zijn verkrijgbaar bij café Vree Egberts, café Vosman en leden van het koor. Voor een kaartje aan de kassa betaalt men 12,50 euro per persoon. www.wmokoor.nl