De Vlissingse bode op het web

Jonge bands gezocht
voor Zing Zeeuws

HEINKENSZAND - De tijd vliegt. 15 november komt dichterbij. Op die avond verwachten we iedereen in De Stenge in Heinkenszand voor de finale van 'Zing Zeeuws 2008!'.

De hele avond treden zangers en muziekgroepen op met hun Zeeuwse liedjes. De inschrijvingen lopen goed. Zes tekstschrijvers hebben een Zeeuwse liedtekst ingeleverd. In de categorie bands die een liedje zoeken hebben er zich al drie aangemeld. Dat is al meer dan vorig jaar in deze periode. Maar we kijken natuurlijk uit naar nog meer inschrijvingen. De inschrijvingen voor de categorie teksten en voor de categorie bands die een aangeleverde tekst willen uitvoeren, nadert de uiterste inschrijvingsdatum. Op 1 mei worden de inschrijvingen voor deze categorieën afgesloten en gaan we op zoek naar uitvoerende bands of teksten voor deze categorieën.
Ongetwijfeld lopen er straks nog teksten binnen, maar waar blijven die jonge bands? Het zou mooi zijn als we voor elke ingeleverde tekst ook een aangemelde band zouden kunnen vinden. Dus, waar wachten jullie nog op? Grijp je kans en meld je aan!
Muzikanten en groepen die een eigen nummer willen brengen hebben nog de tijd. Die inschrijvingen verwachten we voor 1 september. In de drie categorieën zijn geldprijzen van 400, 300 en 200 euro te winnen. Meer informatie vind je op www.zingzeeuws.nl. Het 'Zing Zeeuws'-festival is een initiatief van Stichting De Zeeuwse Taele in samenwerking met Stichting Cultureel Erfgoed Zeeland (SCEZ).